Strony

2013/12/06

december in warsaw


Nadszedł grudzień, a z nim ta trudna do przetrawienia świadomość, że będzie to zapewne najmniej przyjemny grudzień mojego dotychczasowego, bardzo rzecz jasna fascynującego życia, właściwie to jedną nogą jesteśmy już w nowym roku, studniówka coraz bliżej, matura coraz bliżej i tak dalej. Z drugiej strony, tyle się ostatnio w Warszawie dzieje, że jest mi strasznie szkoda, bo nie mam czasu nawet na ułamek tych wszystkich atrakcji. A gdy jednak mi się udaje, to jest to niebywały sukces. Przez to wszystko przyszło mi jednak do głowy, że warto się podzielić tym, co mnie samą ostatnio zaciekawiło i co może zainteresować również Was. Kto wie, może uda mi się nawet tworzyć taką notkę każdego miesiąca, hoho, chociaż z drugiej strony wiadomo, w moim przypadku jeden post w ciągu dwóch miesięcy to ostatnio ogromny sukces - aż tak bardzo więc nie szalejmy. 

Piątek 6/12. W dzisiejszy, mikołajkowy wieczór, w SARPie odbywa się wernisaż projektów z warsztatów Wspólne Miasto organizowanych przez Dom Kereta. Jeden z projektów współtworzyłam ja, dlatego serdecznie zachęcam do zajrzenia! Oczywiście moją obecność na wernisażu szlag trafił, bo przez kataklizm który nas nawiedził, nie uśmiecha mi się za bardzo wychodzenie z domu. Wystawa trwa jednak do niedzieli, więc mam nadzieję że jeszcze się uda.
Drugi wernisaż tego wieczoru to Coming Out Akademii Sztuk Pięknych, czyli przegląd najlepszych dyplomów ze wszystkich wydziałów. Późnym wieczorem jest afterparty, natomiast w następnych dniach mają się odbywać różne interesujące warsztaty fotografii, grafiki czy rysunku - więcej do przeczytania na stronie wydarzenia. Podziwiać będzie można do 15 grudnia.


Sobota 7/12. Dzień wyczekiwany przez co najmniej pięć miliardów ludzi, a mianowicie - zapalenie świątecznej iluminacji Traktu Królewskiego! Tak! Niby tylko głupie świecidełka, ale od razu robi się od nich odrobinę wspanialej. Jeszcze wczoraj brakowało śniegu do odczucia aury w pełni, ale całe szczęście Ksawery troskliwie o to zadbał, zatem spacer jest zdecydowanie obowiązkowy.

Niedziela 8/12. Najbliższy weekend to ostatnia szansa na zobaczenie wystawy festiwalu Warszawa W Budowie: Zawód Architekt, w Muzeum Historii m. st. Warszawy Na Rynku Starego Miasta. Festiwalowi towarzyszyło mnóstwo wykładów, warsztatów, pokazów filmowych i spotkań, mnie udało się niestety skorzystać tylko raz. Byliście? Jak wrażenia? Jeśli nie, to w niedzielę finisaż koniecznie!


Poza tym, najbliższy weekend to dwie opcje dla osób szukających ciekawych, pięknych, stylowych i fajnych prezentów na Święta, a którym tłum ludzi nie jest straszny - targi Hush w Zamku Królewskim trwające całą sobotę i niedzielę, a także Mustache Warsaw w Pałacu Kultury.

Art Yard Sale edycja świąteczna jest za to funkcjonującym przez okrąglutki miesiąc pop-up shopem na Pięknej 19, w którego ofercie jest bardzo dużo bardzo ładnych rzeczy, więc jeśli chcecie sprawić komuś na Święta trochę dobrego dizajnu, oto właściwy adres.

Na koniec, do 15/12 trwa jeszcze wystawa Zdjęcie Miasta w Teatrze Nowym, a przed 6 stycznia wybrać się należy do Muzeum Sztuki Nowoczesnej na Malarzy Ilustracji i W Sercu Kraju. 



18 comments:

  1. Szkoda,że nie mieszkam w Warszawie..

    ReplyDelete
  2. w trójmieście też ostatnio tyle się dzieje,że aż trudno mi zdecydować na co się wybrać a z czego zrezygnować !

    ReplyDelete
  3. Taki prześliczny ten zachód słońca, taki zupełnie nie-zimowy :)

    ReplyDelete
  4. ostatnie zdjęcie jest magiczne !

    zapraszam do mnie:) nowy post !

    ReplyDelete
  5. Twoje zdjęcia są tak piękne, że aż chce się mieszkać w Warszawie :)

    ReplyDelete
  6. Pytanie tematycznie niezwiązane z postem, proszę wybaczyć, ale ciekawi mnie niezmiernie, w jaki sposób instagramujesz z zagranicy, że możesz oznaczyć lokalizację na mapie? Płacisz za transfer w roamingu czy może kupujesz kartę na miejscu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, zazwyczaj wstawiam je z opóźnieniem gdy jestem w zasięgu wifi, a geotagi zapisują się automatycznie, nawet jeśli nie mam internetu w chwili robienia zdjęcia ;)

      Delete
    2. Jestem dozgonnie wdzięczna! :)

      Delete
  7. jakiego programu używasz do obróbki zdjęć? i czy uzywasz jakiejś aplikacji do nakladania filtrów na swoje zdjecia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zazwyczaj Photoshop, ewentualnie Photoscape. Na telefonie VSCO.

      Delete
  8. Jedziesz na MUN do Budapesztu?

    ReplyDelete
  9. lubię Twoje pisanie i zdjęcia :)

    ReplyDelete
  10. Każde ze zdjęć jest niesamowite na swój sposób! Nie umiem nawet wybrać tego jednego , aż dziwne. Maszogromny talent! Myślałaś o zawodzie fotografa? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To bardzo miłe, dziękuję! Nigdy nie myślałam o tym zawodzie na poważnie.

      Delete
  11. Hej,
    Jakiś czas temu pisałam do Ciebie meila, ale pozostał bez odpowiedzi. Jednak moja miłość od pierwszego wejrzenia do czerwonych bucików, które pokazałaś na Instagramie, nadal trwa. Więc ponawiam pytanie: Czy nadal szukasz dla nich nowego właściciela, bo ja mogłabym się nimi bardzo dobrze zaopiekować :-) Weronika

    ReplyDelete